GO Blog | EF Blog Czech
Novinky z oblasti cestování, studia jazyků a kultury od EF Education First
MenuKatalog zdarma

Příběhy EF: Mika Fukunaga z Japonska na EF Eastbourne

„Za posledních 8 měsíců se moje osobnost výrazně změnila a stal se ze mě proaktivní činitel.“
Příběhy EF: Mika Fukunaga z Japonska na EF Eastbourne

Otázka 1: Proč jste se rozhodl studovat v zahraničí?

A:

Vždycky jsem se zajímal o Velkou Británii a chtěl jsem umět lépe mluvit anglicky.

Otázka 2: Proč jste si vybral EF a odjel do Spojeného království?

A: Především jsem měl možnost získat místní informace přímo od japonského personálu a před cestou jsem se cítil méně ustaraně a nervózně.

Navíc jsem se podíval na webové stránky a pochopil, že se jedná o jazykovou školu, která se specializuje na výuku angličtiny.

Otázka 3: Jaká byla úroveň vašich jazykových znalostí před a po studiu v zahraničí? Sdělte nám prosím, zda jste po návratu do své země získal nějakou kvalifikaci.

Odpověď: Před studiem v zahraničí jsem měl skóre IELTS kolem 5,0. V roce 2004 jsem se stal studentem na univerzitě v Londýně. Výsledek testu EF při ukončení studia: C1,2 (mluvení) C2 (poslech a čtení).

Otázka 4: Jakou přípravu jste provedl/a před odjezdem? Jsou nějaké informace, které byste si přál/a vědět dopředu?

Odpověď: Před odjezdem jsem si připravil osobní věci. Co se týče studia, znovu jsem si zopakoval anglickou gramatiku.

Co jsem měl vědět, je vzdálenost od domu mé hostitelské rodiny ke škole a doba dojíždění, která byla delší, než jsem očekával. Kromě toho jsou mezi Velkou Británií a Japonskem velké cenové rozdíly. Škoda, že jsem si nezjistila více informací, abych pochopila, co je dražší.

Otázka 5: Řekni nám, prosím, o atmosféře ve třídě a o národnostech tvých spolužáků.

A: Atmosféra byla živá a přátelská, všichni se navzájem učili jazyky, které neznali.

Národnostní složení bylo poměrně pestré: Jižní Korea, Čína, Francie, Německo, Itálie, Tchaj-wan, Španělsko, Portugalsko, Rusko, Kolumbie, Turecko, Saúdská Arábie, Rusko, Švýcarsko, Argentina, Chile, Mexiko, Uruguay, Brazílie a další.

Otázka 6: Jaká byla vaše nejoblíbenější hodina SPIN (speciální volitelný předmět)?

Odpověď: Výtvarná výchova, mluvení a poslech.

Otázka 7: Jaká témata se probírala během vašich individuálních konzultací každých 6 týdnů?

O: O tom, jak se zlepšuje moje angličtina a jak se učím anglicky.

Také o tom, jak jsem komunikoval v angličtině mimo školu.

Otázka 8: Můžete nám říci něco o obsahu projektu za pololetí?

A: Vyráběli jsme plakáty a různé předměty a přednášeli jsme projevy, které se týkaly environmentální problematiky.

V zimě byl projekt o Guyi Fawkesovi, který zahrnoval britskou kulturu.

Otázka 9: Povězte nám prosím něco o svém pobytu v rodině.

A: Bydlela jsem v pětičlenné hostitelské rodině, ve které byl otec (40 let), matka (40 let), syn (20 let), synova přítelkyně (20 let) a další osoba, která s nimi žila společně (40 let). Měl jsem také spolubydlícího z Hongkongu.

Otázka 10: Sdělte mi, prosím, přibližnou dobu potřebnou na cestu z místa, kde bydlíte, do školy a způsob dopravy.

Odpověď: Autobusem mi to trvalo asi 30 minut. Náklady na dopravu činily asi 10 liber týdně.

Otázka 12: Řekněte mi prosím, jak jste trávil čas po škole a během dlouhých prázdnin.

Odpověď: Po škole jsem obvykle chodil s kamarády do kaváren, zůstával jsem ve škole a hrál různé sporty a jezdil jsem relaxovat k moři, protože škola byla blízko. Ve dnech, které končily dopoledne, jsem podnikal celodenní výlety do Londýna, Brightonu a dalších míst ve Velké Británii.

Během svých prvních delších prázdnin jsem s kamarády z EF odjel na týden do Skotska a dalších několik dní jsem strávil návštěvou anglického Yorku. O druhé dovolené jsem navštívil přátele v Německu, s přáteli jsem cestoval do Španělska a s přáteli z Japonska jsem si prohlédl Londýn.

Otázka 13: Mohl jsi během pobytu používat mobilní telefon?

Odpověď: Koupil jsem si SIM kartu a používal svůj chytrý telefon.

Otázka 14: Jaké byly vaše zkušenosti s místní podporou EF (správci bydlení, koordinátoři práce atd.)?

O: Neměl jsem možnost s nimi moc mluvit, ale měl jsem pocit, že reagují rychle.

Otázka 15: Jaký je podle vás nejzajímavější rozdíl mezi Japonskem a Velkou Británií?

A: Je tu mnoho zajímavých aspektů, ale největším je rozdíl v kultuře stravování.

Například mi přišlo zajímavé, že každá restaurace ve Velké Británii má vegetariánské menu.

Také mi přišlo zajímavé, že se tam traduje známá historka o tom, že se nenosí deštník ani v deštivých dnech, a že vtipy a sarkasmus jsou ve srovnání s Japonskem velmi chladné.

Také když jsem šel do supermarketu, přišlo mi zajímavé, že tam byla široká nabídka zeleniny, sýrů a masa, kterou jsem v Japonsku nemohl najít.

Otázka 16: Řekněte nám, co se pro vás díky studiu v zahraničí podle vás změnilo, jaké zkušenosti a dovednosti považujete za užitečné a co nemůžete rozvíjet, pokud nestudujete v zahraničí.

A: Za posledních osm měsíců se výrazně změnila moje osobnost a stal se ze mě aktivní činitel. Sám jsem se vydal navštívit kamarády ze školy, kteří žili v Evropě, a poznal tamní život. Začal jsem také hlouběji přemýšlet o ekologických a dalších celosvětových problémech a vytvářet si na ně vlastní názory. V hodinách jsem se totiž setkával s akademickými tématy a každý týden jsem se spolužáky vedl debaty a prezentace. Od svých spolužáků jsem se dozvěděl spoustu poznatků a myšlenek, které jsem předtím neznal, což také rozšířilo můj rozhled. Věřím, že tyto zkušenosti se stanou mými skutečnými znalostmi díky studiu v zahraničí a diskusím se spolužáky a přáteli různých národností. Nejsem úplně odborník na všechno, co se týče vzdělávacího systému v zemi mých kamarádů, jakým životním stylem žijí, jaké mají náboženství atd. ale mohl jsem se dozvědět spoustu věcí a přišlo mi to velmi zajímavé.

Hodně se mi zlepšila angličtina, která mi ze začátku moc nešla. Úplně to cítím. Jsem teď schopná mluvit anglicky na veřejnosti s jistotou. Jednou za dva až tři měsíce jsem chodila do místního kosmetického salonu a pokaždé, když jsem tam šla, jsem byla schopná mluvit rychleji a lépe konverzovat s kadeřnicí. Za pouhých 8 měsíců jsem se seznámila s mnoha lidmi a získala přátele z celého světa. To jsou poklady na celý život.

Otázka 17: V jakém oboru nebo zaměstnání bys chtěla na základě svých zkušeností ze studia v zahraničí pracovat? Dejte nám prosím vědět, zda máte nějaké cíle nebo plány do budoucna.

A: V budoucnu bych chtěla získat práci, kde bych mohla denně komunikovat v angličtině. Mým současným cílem je využít pracovní prázdninové vízum a pracovat a žít v zahraničí.

Otázka 18: Těm, kteří uvažují o studiu v zahraničí, prosím sdělte, jaké kouzlo mělo město, které jste navštívil, a co jste v něm cítil.

Odpověď: Eastbourne je malé město s domáckou atmosférou u moře a myslím, že je to vhodné místo pro studium angličtiny. Je to místo, kde se můžete cítit dobře, i když studujete v zahraničí poprvé, protože často můžete vést drobné rozhovory s místními obyvateli při čekání na autobusové zastávce, v restauraci apod. Eastbourne je skvělým místem pro poznávání památek, protože do Londýna a na letiště se dostanete pouhým vlakem, takže přijeďte studovat do Eastbourne.

Učte se anglicky v EastbourneZjistěte více
Získávejte novinky ze světa cestování, jazyků a kultury v rámci GO newsletteruOdebírat