GO Blog | EF Blog Czech Republic
Novinky z oblasti cestování, studia jazyků a kultury od EF Education First
MenuKatalog zdarma

Jak při plánování další cesty využít Instagram (5 tipů)

Jak při plánování další cesty využít Instagram (5 tipů)

Instagram zná každý. Dají se na něm skvěle sdílet fotografie o tom, že vám na kelímku ve Starbucks zase špatně napsali jméno, stejně jako video, které vám budou ostatní závidět, protože si to na něm svištíte po lanovém skluzu v džungli někde v Kostarice, anebo můžete dát světu vědět, co jste zažili během západu slunce na pláži v JAR.

Co už ale možná nevíte – že vám Instagram může pomoct také naplánovat vaše další cestování. V tom případě čtěte dál:

1. Starý dobrý hashtag

Určitě nesmíme zapomenout na starého známého – na hashtag. Pomocí hashtagů se dají označovat různá témata, města, země a další super místa. Řekněme, že byste se chtěli podívat třeba do Asie. Ještě ale váháte, do které země vlastně jet. Vyhledáte si tedy #Asia a jak si tak projíždíte příspěvky jeden po druhém, narazíte na fotku opiček koupajících se v termálních pramenech… „Tam chci!“ řeknete si. Trochu víc to tedy prozkoumáte, třeba pomocí geotagů (o nich bude řeč dále), a zjistíte, že tahle opice se jmenuje makak japonský a dá se na ni narazit, chvilka překvapení… no jasně – v Japonsku. A máte další vodítko pro hashtagy #Japan #Tokyo #thingstodoinjapan atd.

2. Vyfoceno zde

Instagram používá tzv. geotagy, jež uživateli umožňují označit místo, kde fotku pořídil – a právě tam se můžete inspirovat! Řekněme, že někdo zveřejní svou super fotku, jak stojí u zdi celé pomalované graffiti, a jako lokalitu uvede „Wynwood Wall“. Když na označení kliknete, zjistíte, že tohle místo se nachází v Miami na Floridě. A už si můžete začít psát seznam, co všechno stojí v Miami za vidění, a než se nadějete, máte v ruce přibližný itinerář a na něm plno věcí, které vás zajímají.

3. Cestovatelé, bloggeři, místní obyvatelé

Na Instagramu se to různými cestovateli a bloggery píšícími o cestování jen hemží. Zkuste zadat hashtag #travel nebo #travelblogger a najdete doslova miliony uživatelských účtů. Bez přehánění. Další výbornou vlastností Instagramu je, že vám vždy ukáže devět nejoblíbenějších příspěvků daného dne. Když je rozkliknete a trochu pročtete, možná objevíte novou destinaci, či dokonce nového bloggera, kterého odteď můžete sledovat nebo se jím nechat inspirovat. Další logickou volbou jsou místní obyvatelé – i ty můžete vyhledávat pomocí geotagů, biografických informací z účtů nebo prostě tím, že budete vynalézaví a zkusíte i jiné tagy (např. #home).

4. Turistická infocentra

Turistická informační centra jsou pro turismus mnoha zemí klíčová, takže spoustu jich najdete také na Instagramu – města i země mají své vlastní účty (jako @visitchina nebo @sydney), zaměřené na tipy a rady, jaké zajímavosti v dané oblasti navštívit, kde se dá dobře najíst, přespat, co nového můžete kde objevit.

5. Rozšiřujte svou sociální síť!

A určitě bychom neměli zapomínat, k čemu jsou sociální média především – k vytváření sociálních kontaktů! Když narazíte na zajímavé místo, napište do komentářů, ptejte se, pokuste se získat nějaké tipy. Pokud daného uživatele neznáte, ale máte odvahu, pošlete mu soukromou zprávu a požádejte ho o další podrobnosti – třeba ho svými otázkami inspirujete k napsání nového příspěvku na blog a podobně. A co nejvíc využívejte svou vlastní síť. Neváhejte zveřejnit obrázek vysněné destinace nebo místa, kam se plánujete podívat, a požádejte o nějaké tipy – nikdy nevíte, od koho získáte užitečné rady nebo kdo vás seznámí s někým místním a díky komu zažijete při svém pobytu v daném místě něco jedinečného a autentického.

Šťastné (Insta)cestování!

Vymyslete plán s Instagramem a poté s námi procestujte svět.Zjistěte více
Získávejte novinky ze světa cestování, jazyků a kultury v rámci GO newsletteruOdebírat

Objevujte svět a studujte jazyk v zahraničí

Více informací