GO Blog | EF Blog Czech Republic
MenuKatalog zdarma

Aneta Synková v EF Miami Beach

Mé další dobrodružství

Týjo, tak to byla jízda! Nestačilo mi, minulý rok letět do Austrálie, musela jsem objevit i tu druhou stranu světa– Ameriku! V Miami jsem strávila jen 2 týdny, ale teď, když to vidím zpětně, určitě bych letěla na mnohem delší dobu. Ostatní studenti tam byli minimálně na měsíc, a někteří dokonce i na 9 měsíců!

Nemůžu uvěřit tomu, že to jsou už 2 měsíce, co jsem se vrátila! V rámci Miami na mém YouTube kanále vyšly 2 videa. První video shrnuje důvody, proč vůbec letím do Miami a proces balení. Ve druhém viedu se můžete těšit na zážitky ze samotného Miami. To vám přikládám zde, ale potřebuji se vám o tom ještě rozepsat a odpovědět tak na plno dotazů, které mi od odletu až doteď přišly.

Jedna z nejčastějších a nejdůležitějších otázek je asi ta, proč jsem vůbec letěla do Miami a co jsem tam dělala. Celý výlet byl ve spolupráci s EF Education First, což je mezinárodní vzdělávací společnost, která se mimo jiné zaměřuje na jazykové pobyty po celém světě – 54 destinací a 12 jazyků!

Hlavní myšlenkou je učení a zlepšování jazyků, zejména AJ, mluvení, ale také poznávání nových míst, kultur a hlavně seznamování s lidmi z celého světa, které v dané destinaci poznáte. A to se mi líbí nejvíc! Sice jsem letěla do Miami, ale získala jsem kamarádky z Mexika, Koreje, Mallorky, Itálie, Francie, Německa, ale i z ostrova Réunion. Strávily jsme hrozně moc společného času, neustále něco podnikaly, chodily na pláž,  do města, na párty, na večeře, sportovaly, jezdily na výlety, nebo prostě jen tak chillovaly.

Ale nebudu předbíhat. Letenky mi pomohli vybrat přímo zaměstnanci EF, a abych mohla odletět do Ameriky, musela jsem si prvně vyřídit ESTU, což je bezvízový vstup do USA, který je hotový za pár minut. Se vším vám ale pomůžou zaměstnanci EF z pražské kanceláře. Pak hlavně zkontrolovat pas, sbalit věci a vzhůru dobrodružství!

Let´s go to Miami

3. listopadu jsem odletěla z Prahy do Amsterdamu, kde jsem přestoupila směrem Miami. Abych byla upřímná, po příletu jsem měla trochu strach. O to více jsem byla v šoku, když jsem si udělala selfkontrol s pasem, informacemi a vyjel mi lístek s moji fotkou, mým jménem a REJECTED. Přístup zamítnut. A sakra, co teď! Ale šla jsem s davem, kdy většina dostala „zamítnutí“ a musela jít do jiné fronty. Ve finále se mě jen zeptali na pár dotazů, hlavně proč tam letím, co tam budu dělat, takže to se hodí mít případně vše zjištěný, i adresu atd…naštěstí jsem měla pána, který byl docela vtipný, takže to proběhlo v pořádku. Pak jsem zjistila, že takhle to probíhá vždy, když letíte do Ameriky poprvé a vlastně si s tím vůbec nemusíte dělat starosti.

V hale už zářila růžová cedule EF, kterou držela paní v růžovém tričku. Postupně došlo i pár děvčat a jely jsme společně do kampusu. Už po cestě jsem si říkala: „tyyy kráááso, já jsem v Americe, to je fakt hustý!!!!“. Pozorovala jsem vše kolem sebe, ono se to fakt děje?

První momenty v EF Miami

Po příjezdu a milém přivítání „Welcome to Miami“, jsme vyplnili informace, dostali pokoj,…. A já dostala ten s tím nejkrásnějším výhledem – na oceán! Měla jsem štěstí na super spolubydlící – ze Švédska, z Rakouska a ze Švýcarska. Hned jsme se seznámily a vyrazily na pláž, která byla hned za budovou, protože škola stojí přímo na Miami Beach. Stihla jsem ještě omrknout bazén kampusu, okolí a se vším se pomalu seznámit. Večeře byla ve formě švédských stolů, na výběr bylo vždy úplně ze všeho, všechny možné druhy masa na různé způsoby, těstoviny, pizza, hamburgery, ryby, ovoce, grilovaná i čerstvá zelenina, ale i šunky, sýry, jogurty, cereálie, všechny druhy mlék, muffiny, brownies, blondies,… no hlady tam rozhodně nebudete!

Druhý den, v pondělí jsme začali! Překvapením byl uvítací taneček zaměstnanců EF a poté nás rozdělovali pomocí takových menších rozhovorů do AJ level. Poté proběhla prezentace, kde jsme se seznámili se vším důležitým o škole i o Miami a po zbytek dne bylo volno. Takže jít na pláž bylo více než jasné. Večer jsme dostali rozvrh, který jsme měli v aplikaci EF, spolu se všemi informacemi, aktivitami, atd.

Jak probíhala výuka?

Škola nám začala další den, v úterý, dostali jsme materiály, učebnice, každý dostal svoji třídu, spolu s takovým „třídním“ učitelem, měli jsme hodiny konverzace, gramatiky, práce na PC, vocabulary a věřte mi, že já si každou lekci užívala! Měla jsem fakt skvělého učitele, který nám toho hodně předal, ale zároveň hodiny byly velmi interaktivní, neustále jsme mluvili, na něčem pracovali, tvořili a prezentovali prezentace, dělali na projektu a vždy to rychle uteklo. Každý den byla škola cca 4 hodiny, takže máte spoustu času na objevování své destinace i na procvičování angličtiny s kamarády mimo školu.

A takhle tedy probíhali moje dny. Kvůli jetlagu jsem vstávala každý den kolem 6 ráno, šla buď s kámoškou proběhnout, nebo projít kolem pláže, pozorovala jsem neuvěřitelný východ slunce, pak jsem si dala velký hrnek kávy a snídani, dopoledne, nebo odpoledne bylo vyučování, volný čas jsme trávili na pláži, v oceánu, u bazénu, nebo zašli do centra, škola totiž byla na hlavní ulici Collins Ave, po které jsme za 10 minut chůzí došli do centra Lincoln Road. Procházeli se, objevovali okolí a já samozřejmě plavala, jak jen to šlo. A hlavně jsme si neustále povídali a mluvili.

Potkala jsem přátele ze všech koutů světa

Je neuvěřitelné, jak jsem si s tolika lidmi sedla, měla tolik společné, měla se neustále o něčem bavit a mohli jsme si říct a svěřit se úplně se vším. Jak kdybychom se znali odjakživa. Proto se nemusíte určitě bát – všichni jsou hrozně komunikativní, přátelští, každý tam přiletěl sám a chce se seznámit a mluvit, stejně jako Vy. Proto se vůbec nebojte někoho oslovit a spontánně se začít bavit. A jelikož mám více jak 21 let, tak jsme s takovou partou, kámošů a kámošek vyráželi večer na Ocean Drive, což je obrovská ulice u pláže, plná klubů, barů, restaurací, míst, kde to každý večer žije.

V Miami je opravdu co dělat

Na co hrozně ráda vzpomínám, jsou různé výlety a cesty, které jsem podnikla. Přímo v Miami je část známá jako Wynwood, plná grafitů, které malují pouliční umělci, ale jsou fakt ohromné! Totálně instafriendly místo! Nebo Downstreet, hlavní centrum Miami, které je typické obrovskými budovami a kouzelným Bayside, přístavem, plným obchůdků, restaurací, a všechno to vypadá nejlépe v noci.

Zajeli jsme si i na nejjižnější místo Miami Beach, kam jsme dojeli na kole, které jsme si půjčili za pár dolarů, na Miami Beach South Point, kde byl krásný výhled na Downstreet.

EF pořádalo plno výletů a akcí, kterých jste se mohli účastnit. A největším a nejlepším byly samozřejmě Bahamy! Brzo ráno jsme jeli trajektem na ostrov Bimini, který je opravdu takový, jak si všichni Bahamy představujeme – azurové moře, bílé pláže, palmy,…nádhera! Půl dne jsme strávili na pláži, ale chtěli jsme prozkoumat více, tak jsme si pronajaly golfové vozíky a projeli na nich celý ostrov. A docela nás to zarazilo! Bylo zajímavé vidět, tu opravdovou stranu Baham, ne jen to katalogové, ale ten reálný, chudý, avšak šťastný život. S EF jsem také vyrazila do Everglades, což je největší národní park na poloostrově Florida, projížděli lodí mezi močály, pozorovali krokodýly, přírodu,… byl to boží zážitek!

No a co by to bylo bez sportovního utkání a to rovnou hokejový zápas mezi Miami Panthers a kanadskými Jets, v BB&T aréně?! Panteři sice prohráli, ale ta aréna, atmosféra, skandování, i to, že jsme měli lístky do VIP zóny neomezeného jídla, pití, to byl zážitek! Totálně pravá Amerika! Jednoduše miliony zážitků, vzpomínek, nádherných chvil, které jsme dennodenně zažívali.

Závěrem …

Nebyla bych to já, abych neměla i nějaké problémy, kdy se mi rozbil mobil, problém s penězi, kartou, simkartou,….pořád něco, ale tomu se dá předcházet tím, že se vybavíte hotovostí dopředu a zkontrolujete limity. Celkově musíte být neustále na pozoru, ale to je takhle všude. S nikým jsem žádný negativní zážitek nebo zkušenost neměla, lidé tam jsou hrozně moc milí, usměvaví, chtějí si s vámi povídat, a když zjistí, že jste z České republiky, tak jsou hrozně nadšení a neuvěříte, kolik lidí žijících v Miami, které jsem potkala, v Česku už byli!

Rozhodně vím, že se do Miami musím vrátit, potřebuji vidět plno míst, které jsem nestihla, ať už přímo v Miami, nebo si půjčit auto a zajet na Key West. A každopádně se těším, až s EF zase vyrazím do světa, protože jejich přátelský přístup, myšlenka, celý projekt, to je za mě fakt neuvěřitelné!

Já můžu říct jen jediné – vstříc cestování, dobrodružství, učení a zlepšování jazyků, poznávání nových míst, lidí, zážitků, vzpomínek, ale i přátel na celý život.

View post on Instagram

Objevte Miami stejně jako Aneta Synková díky jazykovému pobytu v zarhaničíChci do Miami
Získávejte novinky ze světa cestování, jazyků a kultury v rámci GO newsletteruOdebírat

Objevujte svět a studujte jazyk v zahraničí